Saturday, March 06, 2004

مراسم پوريم

اولين بار كه با داستان ملكه استر آشنا شدم؛چندين سال قبل ويك روز يكشنبه أي بود كه در منزل يكي از
دوستان مشغول تماشاي كانال ماهواره أي
METV
از ماهواره عاموس (متعلق به اسراييل ) بودم.
پس از پخش كارتوني به زبان تركي استانبولي مجددا همان داستان به زبان فارسي نيز پخش شد و من با شور وشعف فراوان از اينكه كانالي خارجي وفارسي زبان پيدا كرده ام
(آن موقع ها هنوز NITV
واين همه كانالهاي تك نفره ماهواره أي نيامده بودند وفقط شبي يك يا دو ساعت برنامه فارسي مجاهدين خلق از هات برد پخش مي شد كه در آن فقط توپ وتفنگ را نشان مي دادند و توانايي خود را در كشتار دشمنانشان به رخ مي كشيدند)تمامي كارتون را ديدم .
داستان آن از كتاب مقدس وراجع به ملكه أي يهودي در دربار هخامنشي بود كه زيبايي و جسارت او باعث نجات جان ساير يهوديان مي شود.
داستان استر ومردخاي
اين روزها با نزديك شدن به ايام جشن پوريم ؛دوباره به ياد آن كارتون افتادم واي كاش به آن دسترسي مي داشتم وچند بار ديگر نيز آن را مي ديدم.
اين عيد را به تمامي يهوديان روشنفكر وپاك نهاد تبرك مي گويم واميدوارم روزي فرارسد كه سايه افراطيون صهيونيست (ودر راس آنها شارون جنايتكار)وفلستيني از آن خاك مقدس برداشته و محو گردد.
در زمينه مراسم پوريم ؛دومتن را براي مطالعه پيشنهاد مي كنم
1-داستان استر از كتاب مقدس
2-پوريم ؛داستاني براساس كتاب مقدس .( كه در مجموعه كتابخانه پستي گلشن موجود بوده و مي توانيد آن را درخواست كرده ومطالعه نماييد.)در اين رمان تاريخي ؛نگاهي متفاوت از آنچه امروزه توسط يهوديان مطرح مي شود خواهيد يافت.